«Παιδιόθεν καί εξ απαλών ονύχων,ού μην αλλά καί πατρόθεν καί από πάππου καί των άλλων προγόνων,την Αλβανίαν εμάθομεν να θεωρούμε επαρχία ελληνικήν...τούς δε Αλβανούς Έλληνας γνησιωτάτους καί ελληνικωτάτους»(Λουκάς Μπέλλος)
«Η διαίρεσις ημών Αλβανών καί Ελλήνων διευκολύνει το κράτος άλλων.Μίαν ημέραν εξυπνήσαντες,θα ίδωμεν αίφνης ότι απωλέσθημεν,νομίσαντες ότι αναγεννώμεθα»(εφημερίς «Νεολόγος» αριθ.φ.617,Κων/πολη 1870)
«Ελλάς άνευ Αλβανίας καί Αλβανία άνευ Ελλάδος ουδέν γενναίον δύνανται να επιτελέσωσιν εν τη Χερσονήσω τού Αίμου»(Νεοκλής Καζάζης)
«...Οί Έλληνες είνε Αλβανοί καί οί Αλβανοί είνε Έλληνες»(Βλάσης Γαβριηλίδης,ιδρυτής καί διευθυντής της εφημερίδος «Ακρόπολις»,1883)
«Όπου υπήρχον Αλβανοί άποικοι,έμειναν καί ζώσι σήμερον άθικτοι,αμόλυντοι,αδελφοί Έλληνες πάντες,υπερήφανοι διά τούτο..»(Αντώνιος Δ.Κεραμόπουλος)
«Ευγνωμοσύνης καθήκον,πολιτισμού υποχρέωσις ήτο,οί νεώτεροι Έλληνες ελευθερωθέντες τού τυρρανικού ζυγού καί ανεξάρτητον έθνος αποτελέσαντες να στρέψωσιν το βλέμμα των περί τα περί εαυτούς ομογενή φύλα καί τον εκπολιτισμόν τούτων,αν όχι την απελευθέρωσιν,μία των κυρίων ενασχολιών των να έχωσιν.Εκείνο δε, πέριξ τού οποίου πάσα μέριμνα Κυβερνητική καί ιδιωτική έπρεπε να περιστραφεί,είναι η Αλβανία,ο ιπποτικός εκείνος τόπος όστις διά των ανδρείων τέκνων του,τα μάλα συνετέλεσεν είς την απελευθέρωσιν τού τμήματος τούτου της Ελλάδος..»(Κων/νος Χ.Βάμβας)
«Επί των οροπεδίων της Αλβανίας απαντώνται πλείστοι νομάδες καί ποιμένες λαοί,παρ' οίς ανευρίσκονται Ομηρικά έθη καί ήθη καί έθιμα.Εν τη Αλβανία πολλαί σκηναί της Ιλιάδος καί της Οδυσσείας αλλά καί της Αινειάδος διαδραματίζονται πολλά ολίγον αυταίς παραλάσσουσαι»(ελληνική εφημερίς της Ρουμανίας «Δεκέβαλος» 1874,αρ.2 καί 7)

Παρασκευή 24 Ιουλίου 2009

ΤΣΙΑΜΗΔΕΣ ΚΑΙ ΜΠΕΚΙΑΡΗΔΕΣ-OΡΛΩΦ (2)

ΒΛΕΠΕ:ΤΣΙΑΜΗΔΕΣ ΚΑΙ ΜΠΕΚΙΑΡΗΔΕΣ-ΟΡΛΩΦ(1)http://ellines-albanoi.blogspot.com/2009/07/blog-post_8978.html


Ο Τουρκος Πασας επεισε τους Τσιαμηδες να αποχωρησουν ταζοντας τους πως θα τους δωσει τους μισθους δεκα χρονων και πως για να τους παρουν επρεπε να ελθουν στο Ναυπλιο.Πολλοι πιστεψαν και πηγαν να παρουν τους μισθους τους.Μα εκει ο Τουρκος τους ξεκαμε ολους με το εξης σατανικο σχεδιο:Τους ελεγε να περνανε ενας-ενας απο την δυτικη πορτα του Φρουριου,να βγαινουν απο την Βορειοανατολικη και να κατευθυνονται προς το Αργος.Μπαινοντας ομως στο Φρουριο,υπηρχε καποια καταπακτη που επιτηδεια υποχωρουσε και τους καταβαραθρωνε.Τσακιστηκαν ετσι πολλοι στα βραχια και στη θαλασσα που κατακοκκινησε.Η πορτα αυτη του Φρουριου του Ναυπλιου απ'οπου γκρεμιστηκαν και εξοντωθηκαν οι Αρβανιτες,ονομαζεται μεχρι σημερα «Αρβανιτικη πορτα».Δεν ηταν βεβαια η πρωτη φορα που οι Αρβανιτες επεφταν θυματα της ευπιστιας τους,δεν ηταν η πρωτη φορα που οι μη Αρβανιτες εκμεταλλευονταν την ευπιστια και την Μπεσα των Αρβανιτων.
Οι Τσιαμηδες λοιπον η εξοντωθηκαν η εφυγαν για την πατριδα τους αλλα οι Μπεκιαρηδες,εδωσαν αγωνα που φυσικα ηταν εντελως ανισος.Να φανταστει κανεις πως ξεσηκωθηκαν ολα τα ανθρωπαρια και εστηναν ενεδρες για να σκοτωσουν Αρβανιτη να πανε το κεφαλι του στον Τουρκο Πασα και να παρουν τα «τριακοντα αργυρια» που εδω ηταν 5 πολιτικα για νεκρο και 20 για ζωντανο Αρβανιτη(1).Ο Παλαμιδης στην ιδια περιγραφη λεει πως και οι τσοπανηδες Βλαχοι εγιναν «πολεμικοι» και σκοτωσαν με τις γκλιτσες τους Αρβανιτες για να παρουν το προδοτικο ρεγαλο.

Ετσι ελευθερωθηκε ο Μωρηας...υπο των Τουρκων.

Οι Κολοκοτρωναιοι και συγκεκριμενα ο πατερας του Θοδωρακη,ο Κωνσταντης,προσκυνησε και αυτος τον πονηροτατο Τζεζαερλη και ελαβε μερος στην εξοντωση των Τσιαμηδων (2)και των Μπεκιαρηδων.Μα πληρωσε τα επιχειρα αυτης της ενεργειας του,μιας και ο Τζεζαερλης δεν χαριστηκε ουτε στους προδοτες και τους ξεκανε με πρωτο και καλλιτερο τον Κωνσταντη.

Αργοτερα ο Φωτακος,οταν το αντιαρβανιτικο πνευμα ξαναζει στην ελευθερη πια Ελλαδα,θα πει με ενα ακαταλαβιστικο ειδος υπερηφανειας πως «οι Αρβανιτες ετρεμαν το σπαθι το Κολοκοτρωναιικο γιατι θυμουνται ακομα το χαλασμο τους (του 1779) απο τους Κολοκοτρωναιους».Τι να πρωτοθαυμασει κανεις και για τι να πρωτολυπηθει,ακουγοντας τετοιου ειδους συνηγοριες για τους Κολοκοτρωναιους.

Τι ακριβως ηταν αυτη η Αρβανιτικη επανασταση στον Μωρηα ισως και να μην το μαθουμε ποτε (3).Αρβανιτες ιστορικοι δεν υπηρχαν ουτε τοτε ουτε και αργοτερα.Γεγονος ομως ειναι πως οι Αρβανιτες αυτοι, ενω μπορουσαν να φυγουν για τις πατριδες τους και σαν μουσουλμανοι,να απολαμβανουν σε οποιοδηποτε μερος της Τουρκικης αυτοκρατοριας τα ευλογα αγαθα τους,εν τουτοις εδωσαν μεχρι το τελος εναν εντελως ανισο αγωνα και οι υπερηφανες απαντησεις τους και στην αρχη και τοτε που ειχαν σχεδον αποδεκατιστει,θυμιζουν τα Σπαρτιατικα «Μολων λαβε».Μολων Λαβε δηλ.ελα παρτα (τα οπλα) λενε οι Σπαρτιατες.«Βολια και Μπαρουτια εχουμε,ελα να τα παρεις»,λενε οι Αρβανιτες.
Ισως να μην μαθουμε τι ειδους επανασταση ηταν αυτη,μα και απο τα στοιχεια που σωζονται απο τους εχθρικα κειμενους,μπορουμε να βγαλουμε λιγα συμπερασματα.
Ο Τζεζαερλη Χασαν Μανταλογλου,μετα τον εξολοθρεμο των Αρβανιτων του Μωρηα περιοδεψε την Ρουμελη και τη Θεσσαλια καθησυχαζοντας και καλοπιανοντας τους χριστιανους,μα τους μουσουλμανους Αρβανιτες δεν τους αφηνε σε χλωρο κλαρι.Απο την Μακεδονια ως τον Μωρηα αρχισε μια εκστρατεια των Τουρκων κατα των Αρβανιτων μουσουλμανων για πρωτη ισως φορα σε τετοια κλιμακα.Την ιδια τυχη ειχαν και οι Κλεφταρματωλοι του Μωρηα,που κυνηγηθηκαν απο Τουρκους και Πατριαρχειο και αναγκαστηκαν να καταφυγουν στα Εφτανησα,μετα την εξοντωση των Μπεκιαρηδων.Οταν γυρισαν,οσοι γυρισαν,στη Πατριδα τους ,απο τους Τσιαμηδες και τους Μπεκιαρηδες,τους υποδεχτηκαν θερμα οι αλλοι Αρβανιτες που θαυμασαν τον ηρωισμο τους και απο τη μια ως την αλλη ακρη της Αρβανιτιας ακουγονταν η φραση: «Ερδ'ν τριματ ε' Μωρες» δηλ.«ηρθαν τα παλλικαρια του Μωρηα».Ουτως η αλλως ηταν μια ηρωικη εποποιια,συνηθισμενο ομως γεγονος για Αρβανιτες.Δεν την ανιστορησε καποιος Θουκυδιδης και δεν την εψαλλε καποιος Ομηρος.Μεινανε τα ατεχνα τραγουδια του απλου Λαου να μας τη θυμιζουν,ετσι καθως περιπου εγινε και ετσι καθως δεν μας την διεσωσαν οι μαρτυριες των λογιοτατων και ιστοριογραφων της εποχης.
Να ενα τραγουδι της εποχης:

Ο ΜΟΥΡΤΟΣ

Μια προσταγη μεγαλη προσταζει ο Βασηλιας(Σουλτανος)

Να κατεβει η αρμαδα κι ο Καπεταν Πασας.
Αρμαδα ν'εκατεβη στ'Αναπλιν αραξε,
κι αυτος απ' τα Δερβενια μ' ασκερι διαβηκε.
Πιανει χαρτια και στελνει,χαρτια και προβοδα:
-«Σε σενα Μουρτο Χαμζα,σε σας Αρβανιτια,
γληγορα σηκωθειτε αυτουθε απ' το Μωρηα!»
-«Εγω χαρτια 'χω χιλια καμμενα στη φωτια,
και σενανε σε γραφω στην κατου τη μερια».
-«Σωπα,σωπα βρε Μουρτο,και μη παραμιλας,
γιατ'εχεις λιγο ασκερι και το μετανογας».
-«Μπεκιαρικα ντουφεκια χιλιαδες εχω οχτω
και σεις οι Καλιουντζηδες χιλιαδες εκατο».
Το Αλα! Αλα!(4) κραζουν,τραβουνε τα σπαθια,
βανουν μπροστα τους Τουρκους σα λαφια,σαν τραγια.
(Απο την συλλογη του Σπυριδωνος Ζαμπελιου,«Ασματα Δημοτικα της Ελλαδος» 1852).


1) Εννοειται,Αρβανιτες της Αλβανιας,Μουσουλμανους και οχι Χριστιανους η Μωραιτες.

2)Αργοτερα ο Θ.Κολοκοτρωνης θα παει στην Τσαμουρια (Θεσπρωτια) και θα ζητησει την συμπραξη των Τσιαμηδων Μουσουλμανων για να πραγματοποιησει το αρχικο του ονειρο για την ανεξαρτησια του Μωρηα.

3)Στη καταστολη του κινηματος του 1770,ελαβε μερος και ο Μουσταφας,γιος του Πασα της Σκοδρας Μεχμετ Μπουσιατη η Μπουσατλη.Ο Μεχμετ ηταν Πασας της Σκονδρας και ειχε καταφερει πολυ πριν τον Αληπασα να δημιουργησει στην Βορεια Αλβανια ανεξαρτητο Πασαλικι,το Πασαλικι της Σκοδρας.Ονομαζεται και Μεχμετ Μπουσατλης η «Μεχμετ ο Παλαιος».Ηταν εντελως ανεξαρτητος και εχθρικος προς τον Σουλτανο,ο οποιος προσπαθουσε να τον παρει με το μερος του με την διπλωματια.Αρνηθηκε να παρει μερος στον πολεμο του Σουλτανου κατα των Ρωσων.Οταν πεθανε στα 1775,ο Σουλτανος καιτοι ειχε ανακηρυξει για να τον καλοπιασει,τους δυο γιους του Πασαδες,βρηκε την ευκαιρια να ξεμπερδεψει με τους Μπουσιατηδες.Ανακηρυξε Πασα τον Μεχμετ Κουστεντιλη,αλλα ο μεγαλος γιος του Μεχμετ του Παλιου,Μουσταφας,αφου ειχε το Λαο με το μερος του,καταφερε να παρει με το σπαθι του το Πασαλικι.Για να υπαρξει καποιος κατευνασμος της διαμαχης με τον Σουλτανο,ο Μουσταφας,δεχτηκε να εκστρατευσει στην Πελοποννησο για να καταστειλει το κινημα των Ορλωφ,για το οποιο μιλαμε.Βλεπουμε δηλ.,εναν ηγετη Αρβανιτη γιο του Μεχμετ του Παλαιου,να συμμετεχει στο κινημα των Τσιαμηδων και Μπεκιαρηδων του Μωρηα.Τον Μουσταφα Μπουσιατη,που φαινεται πως συνεχιζε την πολιτικη του πατερα του και στον Μωρηα που θα ηθελε να τον ανεξαρτητοποιησει,τον δηλητηριασαν οι Τουρκοι στα 1778.Ο αδελφος του και δευτερος γιος του Μεχμετ,ο Καρα Μαχμουτ Μπουσιατης,ηταν και ο πιο ενδοξος των Μπουσιατηδων η Μπουσατληδων της Σκοδρας,που δημιουργησε εφαμιλη και για μερικους ανωτερη κατασταση απο τον Αλη τον Τεπελενιωτη,αφου επανειλημενα κατατροπωσε τους Τουρκους και στο τελος ετοιμαζοταν για την απελευθερωση ολοκληρης της Αλβανιας σε συνεργασια με τον Ναπολεοντα.Ειχε την φιλοδοξια να γινει ο «Νεος Σκεντερμπεης».
Οι Αλβανοι ιστορικοι Pollo-Puto,θεωρουν τον Καρα-Μαχμουτ Μπουσιατη κατα πολυ ανωτερη μορφη απο τον Αληπασα για τον οποιο οι κρισεις τους δεν διαφερουν απ'αυτες των χριστιανων Ελληνων Ιστορικων.
Μετα τον θανατο του Καρα-Μαχμουτ Μπουσιατη,το πασαλικι της Σκοδρας περναει στον Ιμπραημ,που ηταν αβουλος και υποταχτικος στους Τουρκους.Στα 1810,το Πασαλικι περναει στον Μουσταφαμπεη Μπουσιατη που εχει τη παλια φλογα των επαναστατων Μπουσιατηδων,μα γνωρισε πολλες ατυχιες.Διαταχτηκε απο τον Σουλτανο να βοηθησει στην εξοντωση του Αλη,μα απ'οτι φαινεται,ο Μουσταφαμπεης ειχε συνεργαστει με τον Αλη και η διαταγη ηταν μια αποδειξη του αντιθετου.Με την εξοντωση του Αλη,ο Μουσταφαμπεης της Σκορδας θα παρει εντολη να εκστρατευσει με τα Τουρκικα στρατευματα στην επαναστατημενη Ρουμελη.Η σταση του Μουσταφαμπεη Μπουσιατη θα ερμηνευθει οταν θα γνωρισουμε τις λεπτομερειες της Ελληνικης Επαναστασης,τον διχασμο των Αρβανιτων με θρησκευτικα κριτηρια,τις αποπειρες να ενωθουν οι Αρβανιτες κατα των Τουρκων,οχι κατω απο τη καθοδηγηση των χριστιανικων μεγαλοδυναμεων κλπ κλπ.Για να κατανοησουμε ολα αυτα πρεπει να ξαναγραψουμε την Ιστορια του '21 απο την αρχη.
Το μονο που μπορουμε εδω να αναφερουμε,ειναι οτι οι Τουρκοι εβλεπαν ολες αυτες τις υποπτες κινησεις των μουσουλμανων Αρβανιτων που ακολουθουσαν τον Τουρκικο στρατο στην Ελλαδα,και προσπαθησαν να προλαβουν το κακο.Πραγματικα,ο περιβοητος Μεχμετ Ρεσιντ Πασας,ο γνωστος μας Κιουταχης,θα καλεσει ολους τους αρχηγους των μουσουλμανων Αρβανιτων που ελαβαν μερος στην καταστολη της Επαναστασης του '21 στο Μοναστηρι της Σερβιας για να παρακολουθησουν δηθεν μια παρελαση και εκει θα τους ξεκανει ολους,καπου 500 καπεταναιους.Αυτα εγιναν στις 26 Αυγουστου του 1830.
Ο Μουσταφαμπεης θα επαναστατησει τη Σκοδρα και θα τον αντιμετωπισει χωρις επιτυχια στη Μπαμπουνα της Μακεδονιας.Θ'αναγκαστει να κλειστει στη Σκοδρα και να εξοντωθει απο τον Κιουταχη που στη συνεχεια αλωνισε με τη στρατια του την Αλβανια σκορπωντας τον τρομο.Ετσι ο Κιουταχης,ειτε με την «βοηθεια» των Ευρωπαιων αρχηγων της Ελλαδας (Τσωρτς και Κοχραν) ειτε με το σπασιμο της Εθνικης ενοτητας,θα εξουδετερωσει τον Καραισκακη και τους χριστιανους και με τη μπαμπεσια θα ξεκανει τους μουσουλμανους για ν'αποκτησει δοξα και να ονομαστει αρχιστρατηγος των Τουρκικων δυναμεων,και Μεγας Βεζυρης.
Οι Αρβανιτες, χριστιανοι και μουσουλμανοι,υπεστησαν τις πιο ατιμωτικες ηττες απο τον Κιουταχη,αλλα λιγα χρονια μετα τις επιτυχιες του στην Ελλαδα και την Αλβανια,ο Κιουταχης θα δοκιμασει την πιο ταπεινωτικη ηττα απο τον γιο του Αρβανιτη Μωχαμετ Αλυ της Αιγυπτου,τον Ιμπραημ,στο Ικονιο της Μ.Ασιας.Ο Ιμπραημ θα καταξευτιλισει τις υπερτατες τουρκικες δυναμεις επανειλημενα και θα ετοιμαστει για να διαλυσει τη Τουρκικη αυτοκρατορια και αυτο ηταν ζητημα ελαχιστου χρονου.Τη στιγμη αυτη επενεβησαν ολες οι μεγαλες δυναμεις,Ρωσια,Αγγλια και Γαλλια για να σωσουν την Τουρκια!...Ο Ιμπραημ,ηταν γιος του Μωχαμετ Αλυ και μιας πλουσιας χηρας συγγενους του κηδεμονα του Τουρμπαζη.Δηλ.δεν ηταν Αιγυπτιος καθως πιστευεται.Οταν ηλθε στον Μωρηα για να καταπνιξει την Ελληνικη επανασταση,παντρευτηκε μιαν Ελληνιδα (Αρβανιτισσα) και ο Φωτακος στ'απομνημονευματα του μας περιγραφει αυτους τους γαμους του Ιμπραημ.Υπηρξε μεγαλη στρατιωτικη φυσιογνωμια και δεν ξερουμε τι θα προεκυπτε αν το 1824,ο Οδυσσεας Αντρουτσος καταφερνε να πεισει τον πατερα του η αυτον τον ιδιο να συμπορευθουν μαζι για να διαλυσουν την Τουρκικη αυτοκρατορια.
Την εποχη αυτη και λιγο πριν τη μαχη του Ικονιου (20 Δεκεμβριου 1832),ο Ιμπραημ θα ελθει σε συννενοηση και με Ελληνες καπεταναιους του 1821 για κοινη δραση κατα των Τουρκων,σαν τον Μακρυγιαννη,που τον γνωρισε απο κοντα.«Πρωτυτερα...ειχε ερθει εδω ο Κων/νος Τοσιτσας και μου ειπε καμποσα και οτι με θυμαται ο Μπραιμης απο τον καιρο του Νιοκαστρου.Μιλησαμε και δια τα εξω της Θεσσαλιας και Μακεδονιας,να μπορεσουμε να καμωμεν τιποτας».(Σημ. (α) σελ. 402,απο τα «απομνημονευματα» Εκδοσεις «Μπαυρον»).
4) Η κραυγη «αλα!αλα!» των Μπεκιαρηδων Γκεκηδων Αρβανιτων εχει παναρχαια καταβολη.
Βλεπε λεξη :«Αλαλαγμος» αλλα βλπ. επισης την μυθολογικη Αλαλα,θυγατερα του Πολεμου,της οποιας το ονομα εχει προελθει απο την πολεμικη κραυγη «αλα-αλα». Σε ποιο σχολειο εμαθαν για το αρχαιοελληνικο αυτο πολεμικο επιφωνημα οι αγραμματοι Γκεκηδες Βορειοαλβανοι του 18ου αιωνα;

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ

Η Αρβανιτιά στο Μοριά

Η Ερμιονίδα ανά τούς αιώνες

Η Ερμιονίδα ανά τούς αιώνες
http://openarchives.gr/view/412853

Τα αρβανίτικα τραγούδια της Ερμιονίδας

Τα αρβανίτικα τραγούδια της Ερμιονίδας
http://invenio.lib.auth.gr/record/1887

ΜΠΕΣΑ

ΜΠΕΣΑ
Βλέπε τεύχη από το περιοδικό «ΜΠΕΣΑ»

Άρβανον

Άρβανον
Βλέπε τεύχη από το περιοδικό «Άρβανον»

Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας

Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας
Β'Συμπόσιο Ιστορίας-Λαογραφίας Βόρειας-Δυτικής Αττικής(1992)

Arbërës-Arbanas

Μπεκτασήδες

Μπεκτασήδες
Βλέπε γιά Αλήπασα-Ρήγα Φεραίο

Αρβανίτες καί Αλβανοί μετανάστες

Αρβανίτες καί Αλβανοί μετανάστες
«Αρβανίτες καί Αλβανοί Μετανάστες:Διαπραγμάτευση της Συλλογικής Ταυτότητας σε μιά αγροτική κοινότητα τού Νομού Αργολίδας» της Αγγελικής Αθανασοπούλου.

Ήπειρος-Ιλλυρίς

Arnaoutes

Arnauten-Albanesen-Skipetaren-Arbanitai

Ομοσπονδία Ελλάδας καί Αλβανίας

Ομοσπονδία Ελλάδας καί Αλβανίας
Ιωάννης Μπαλάσκας:Ομοσπονδία Ελλάδας-Αλβανίας,σλαυική επιβουλή είς βάρος τού Ελληνισμού

Σούλι καί Σουλιώτες

Η ζωή των Αρβανιτών

Αρβανίτικο Μοιρολόϊ

Οί Αρβανίτες της Αττικής

Η συμβολή των Αρβανιτών

Μήτρος-Τρούκης

Αρβανίτικα θέματα

Arbanasi

Γάμος καί Γαμήλια Σύμβολα

Τhe Highland Lute

Τhe Highland Lute
The Albanian national epic

Αρβανίτες καί Έλληνες

Η Ελληνο-Αλβανική Συμμαχία τού 1821

Η Ελληνο-Αλβανική Συμμαχία τού 1821
Grec et Arnaute Ethnographique des peuples de la Russie 1862 (Pauli Gustav Theodore Hristianovich) , http://skif-tag.livejournal.com/682663.html , http://fotki.yandex.ru/users/humus777/album/284616 , http://old.rgo.ru/2011/01/drugogo-roda-lyudi-arnauty/

«Η εικόνα της Αλβανίας καί των Αλβανών στην Ελλάδα τού 19ου αιώνα» τού Ν.Γκίκα

Η μάχη στη Σελλασία

Η μάχη στη Σελλασία
Funerary mask with helmet Gold funerary mask with bronze 'Illyrian' helmet from the cemetery of Sindos, circa 520 BC, Thessaloniki, Archaeological Museum,http://www.macedonian-heritage.gr/HellenicMacedonia/en/img_B1217a.html

Δελτίον της ιστορικής και εθνολογικής εταιρείας της Ελλάδος| Τόμος 5

Δελτίον της ιστορικής και εθνολογικής εταιρείας της Ελλάδος| Τόμος 5
Κορυτσά,Πελασγοί καί Ιλλυριοί,Γκέγκες καί Δωριείς,Μακεδονία καί Ιλλυρο-Πελασγοί, Πελασγικές Θεότητες κτλπ.

Αλβανοί,αποσπάσματα από «Ιστορία τού Ελληνικού Έθνους»

Έλληνες καί Αλβανοί της Κάτω Ιταλίας

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ
ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ-ΑΡΒΑΝΟΝ

ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΟΙ

Αρβανίτες μουσουλμάνοι

Θεσσαλονίκη-Salonika

Албанец. 1829

The Spartan touch:albanian women who help their fighting men

Albanian Guard

Albanian Duel

Albania

Gegëria

Gegëria

Royal Albanian Gendarmerie

Αυλώνας-Vlorë(Λιαπουριά-Labëria)

Albanian wedding rejoicings

Gegëria

An old Albanian warrior(Greece)

Albanians firing at Turks in Istib

Albanians firing at Turks in Istib
Mάλλον θα εννοεί το γνωστό Ιστίμπεη.Albanians firing at Turks in Istib, in the Balkans. Illustration from French newspaper Le Petit Parisien. April 28, 1901

King Zog of Albania

King Zog of Albania
http://www.ebay.com/itm/King-Zog-of-Albania-w-sisters-in-traditional-native-costomes-1938-vintage-photo-/121387128131?pt=Art_Photo_Images&hash=item1c433c9543 , http://ellines-albanoi.blogspot.gr/2012/06/blog-post_9784.html

grecian and albanian costumes

The New King and Queen of Albania

Pogradec

A Prayer for Revenge

Albanians

A Rebel Chief from Albania

A Rebel Chief from Albania
THE SUN(1906)

Albanese mercenaries in a coffeeshop

Albanese mercenaries in a coffeeshop
A painting by Albert Franke

Tomb of Skanderbeg at Alessio(Lezhë)

Alessio-Lezhë (Gegëria)

Albanians at the tomb of Scanderbeg(Lezhë)

Tosks with Ghegs

Tosks with Ghegs
Oldest and Quaintest of Balkan Peoples By M. Edith Durham

Albania

Albania
1939

A Game of Chess(Gegëria)

A Game of Chess(Gegëria)
ALBERT JOSEPH FRANKE (German,1860-1924) , https://www.artrenewal.org/pages/artwork.php?artworkid=38058&size=large , http://www.liveauctioneers.com/item/11365716_attributed-to-albert-joseph-franke-german-1860 , http://www.masterart.com/Albert-Joseph-Franke-1860-1924-Board-Players-PortalDefault.aspx?tabid=53&dealerID=279&objectID=601523

Albanians

Albanians
The photo collection of Paul Siebertz,Albania in 1909

Albanier

Albanier
1815,Fremde Länder und Völker,Wilmsen, Friedrich Philipp.

Albanians-Gegëria

Study of Three Albanian Arnavuts and a Woman in Albanian Costume

En Albanie

Albania,The Love-Letter

Southern Albania

Αλβανία-Aπoλλωνία(1848)

Αλβανία-Aπoλλωνία(1848)
Edward Lear. http://oasis.lib.harvard.edu/oasis/deliver/~hou01475

Greek highland troops

Greece

Greece
Peoples Of All Nations Hammerton, J.A. Published by Educational Book Co., London, 1920 , http://www.abebooks.com/Peoples-Nations-Hammerton-J.A-Educational-Book/954598915/bd

Modern Greek Peasants

Greek funeral at Levadeia (Attica)

Greek funeral at Levadeia (Attica)
1894

Έλληνες ποιμένες-Greek sheperds

Chicago(1949)

Albanians(Australia)